ماشین ظرفشویی صنعتی

 


ماشین ظرفشویی رو میزی چیست؟

ماشین ظرفشویی رو میزی همانطور که از نامش مشخص است به طور مستقل دارای پایه زیرین دستگاه نمی باشد و معمولا بر روی سطحی مرتفع مانند کابینت یا به صورت تو کار قرار میگیرند و به نسبت ظرفشویی مبله از سایز کوچیک و ظرفیت شستشو کمتری برخوردار میباشد.

ماشین ظرفشویی تجاری بالا و پایین دما:

یک ماشین ظرفشویی تجاری که از آب فوق العاده گرم شده برای تمیز کردن ظروف استفاده می کند به عنوان ماشین ظرفشویی با درجه حرارت بالا شناخته می شود و ماشین ظرفشویی کم دما است. یک ماشین ظرفشویی با دمای بالا باید به دمای 180 درجه شستشو برسد تا واجد شرایط باشد و توسط بنیاد ملی بهداشت تأیید شود. یک ماشین ظرفشویی با دمای بالا به دلیل توان مصرفی برای گرم کردن آب ، انرژی بیشتری نسبت به مدل کم دما مصرف خواهد کرد. این واشرها همچنین دارای ویژگی خشک شدن فلاش هستند که به سرعت ظروف تازه چرخش یافته را خشک می کند. علاوه بر این ، آنها نیازی به استفاده از محلول ضدعفونی کننده ای ندارند که مدل کم دما استفاده می کند.

کاربردهای جایگزین:

از ماشین ظرفشویی می توان برای پخت غذا در دماهای پایین استفاده کرد ، از جمله بوقلمون ، ماهی آزاد ، گوشت گاو ، گوساله ، ماهی تن ، میگو ، مارچوبه ، اسفناج ، گلابی ، رشته فرنگی و کوسکوس. غذاها به طور کلی در ظرف های کنسرو یا کیسه های اجاق گاز مهر و موم می شوند زیرا حتی یک چرخش ماشین ظرفشویی بدون صابون می تواند صابون باقیمانده و کمک شستشو از چرخه های قبلی را روی غذاهای فاقد مهر و موم قرار دهد.

همچنین از ماشین های ظرفشویی استفاده شده است که برای تمیز کردن سیب زمینی ، سایر سبزیجات ریشه ای ، ابزار باغبانی ، کفش های ورزشی یا مربیان ، گل های ابریشم ، برخی از لوازم ورزشی ، برس موی پلاستیکی ، کلاه های بیس بال ، اسباب بازی های پلاستیکی ، مسواک ، فلیپ فلاپ ، موارد لنز تماسی ، فیلتر مش از یک هود ، قفسه های یخچال و سطل های زباله ، نگهدارنده مسواک ، کاسه های حیوانات خانگی و اسباب بازی های حیوانات خانگی. تمیز کردن سبزیجات و پلاستیک بحث برانگیز است زیرا سبزیجات می توانند توسط مواد صابون و شوینده از چرخه های قبلی آلوده شوند و گرمای بیشتر ماشین های ظرفشویی استاندارد می تواند باعث ترشح BPA یا فتالات از محصولات پلاستیکی شود. استفاده از ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن ابزار و قطعات روغنی توصیه نمی شود زیرا چربی می تواند ماشین ظرفشویی را مسدود کند.

عملکرد ماشین ظرفشویی صنعتی:

بیشتر ماشین های ظرفشویی نوار نقاله دمای بالایی دارند، اگرچه بعضی از آنها ترکیبی هستند که اجازه استفاده از مواد شیمیایی ضد عفونی کننده را نیز می دهند.

ماشین های ظرفشویی نوار نقاله اغلب ممکن است به فضای بزرگتری برای شستشوی ظروف نیاز داشته باشند. اما با کمک یک اپراتور آموزش دیده ماشین ظرفشویی، شما همیشه ظروف تمیز خواهید داشت، حتی اگر محل استقرار شما بسته باشد و یک خط بیرون از در وجود داشته باشد. حتی در این صورت، حتما ورق های مشخصات را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که بخاری تقویت کننده شما می تواند توان مورد نظر را کنترل کند.

در واقع مدل پیشرفته تر ظرفشویی صنعتی مدل ماشین ظرفشویی صنعتی 2000 تکه تمام اتوماتیک یا همان ظرفشویی صنعتی تونلی یا ریلی می باشد. از آنجا که این ماشین ظرفشویی صنعتی از مدل تمام اتومات می باشد برای مکان هایی با ظرفیت بالا مناسب است.

این ماشین ظرفشویی صنعتی تونلی دارای ظرفیتی برابر با 2000 تکه در ساعت را دارا می باشد یا در واقع 200 سبد در ساعت که می توان به ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی این امید را داشت تا مکان هایی با ظرفیت بالا را ساپورت کند.

تعداد افرادی که به عنوان اپراتور باید با این ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی یا تونلی کار کنند 3-5 نفر است که هرکدام با توجه به بزرگی کار باید وظیفه مخصوص خود را انجام دهند.

ظروف دراین ماشین ظرفشویی صنعتی تونلی از یک طرف داخل سبد چیده می شوند بعد عملیات شستشو از طرف دیگر به صورت اتومات و کاملا تمیز خارج می شوند.

ماشین ظرفشویی صنعتی 2000:

بدنه دوجداره از جنس استنلس استیل 304 نگیر ضدخش و ضدزنگ

دارای سیستم پیش شستشو و کاملا هوشمند

دارای گارانتی و خدمات پس از فروش

خشك كردن:

گرمای داخل ماشین ظرفشویی بعد از شستشوی داغ نهایی محتویات را خشک می کند. شستشوی نهایی مقدار کمی کمک شستشو به آب گرم اضافه می کند ، زیرا با کاهش کشش سطحی ذوب آب ، خشک شدن به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. مواد پلاستیکی و نچسب قطره هایی با سطح کوچکتر تشکیل می دهند و ممکن است به درستی خشک نشوند در مقایسه با ظروف چینی و شیشه ، گرمای بیشتری را نیز ذخیره می کنند که آب کمی که روی آنها باقی می ماند بهتر تبخیر می شود. برخی از ماشین های ظرفشویی دارای یک فن برای بهبود خشک شدن هستند. ماشین های ظرفشویی قدیمی با یک عنصر گرم کننده قابل مشاهده ممکن است از عنصر گرم کننده برای بهبود خشک شدن استفاده کنند. با این حال ، این انرژی بیشتری مصرف می کند.

نصب ماشین ظرفشویی صمعتی:

اکنون که ماشین ظرفشویی صنعتی تراز شده و به برق متصل شده است ، زمان آن رسیده است که لوله کشی کامل انجام شود که شامل آب ورودی و آب تخلیه خروجی است. همانند برق ، بهتر است با یک لوله کش حرفه ای مشورت کنید تا از نصب صحیح خود اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید ، مهم است که برای تأمین آب ورودی شیر شیر خاموش در دستگاه نصب کنید. پس از اتصال منبع آب ورودی ، فشار آب را بررسی کنید. فشار آب ورودی باید همانند psi گیج فشار حداقل 20 psi باشد. اگر فشار بیش از 25 psi است ، با بستن دریچه ورودی فشار را کاهش دهید. خوشبختانه ، اکثر مدل ها یک تنظیم کننده فشار دارند که فشار را به زیر فشار حداکثر مشخص شده محدود می کند.

ویژگی های ماشین ظرفشویی صنعتی:

قدرت موتور شستشو اولیه ۱٫۵ کیلووات

قدرت موتور شستشو ثانویه ۱٫۱ کیلووات

قدرت موتور آبکشی ۰٫۷۵ کیلووات

طراحی ارگونومی

پایه چرخدار

تمیز کردن آسان و سریع

بهداشتی و ایمن

با دوام



قیمت ظرفشویی صنعتی:

برای تمیز کردن ظروف خود ، یا به مواد پاک کننده شیمیایی قوی یا آبی نیاز دارید که به 180 درجه فارنهایت برسد. بیشتر آبگرمکن ها فقط به 140 درجه می رسند که برای گرم کردن همه باکتری ها گرم نیست ، بنابراین ماشین های ظرفشویی با دمای بالا برای بالا بردن آب در دمای مناسب به یک بخاری تقویت کننده احتیاج دارند. ماشین های ظرفشویی با دمای پایین از مواد ضدعفونی کننده شیمیایی برای از بین بردن باکتری های باقی مانده در ظروف استفاده می کنند.

ماشین ظرفشویی تجاری با درجه حرارت بالا در ابتدا گرانتر است ، زیرا شما باید بخاری بخاری را جداگانه یا بصورت بسته خریداری کنید. واحدهای با دمای بالا همچنین برای گرم کردن آب تا دمای بهداشتی به برق بیشتری احتیاج دارند ، بنابراین ممکن است لازم باشد آب گرم را قبل از شستشو در تخلیه ، که نیاز به مخلوط کردن آن با آب سردتر است ، تعدیل کنید. بسته به میزان گرم شدن آب ورودی به بخاری ، می توانید بوسترهایی را انتخاب کنید که از 40 تا 170 درجه به آن اضافه کنند.

ماشین های ظرفشویی رستوران با درجه حرارت پایین دارای اشکالات خاص خود هستند. در حالی که نقطه خرید اولیه معمولاً کمتر است زیرا نیازی به گرمکن تقویت کننده نیست ، هزینه مکرر تمیز کردن مواد شیمیایی معمولاً این قیمت ارزان را نفی می کند. بعضی اوقات ، اگر ماشین ظرفشویی های مناسب را شستشو ندهد ، ظرف های ظرفشویی با عطر و طعم مواد شیمیایی ظروف شما را ترک می کنند.

شرایط دمای ماشین ظرفشویی صنعتی چیست؟

در کد مواد غذایی FDA آمده است، "آب گرم و روش های شیمیایی ضد عفونی کردن سطح تماس مواد غذایی باید یک دمای سطح ظروف 71 درجه سانتیگراد (160 درجه فارنهایت) به دست آورد که توسط یک نشانگر دمای ثبت نامبرگردان اندازه گیری می شود.

انواع ماشین ظرفشویی صنعتی :

ماشین ظرفشویی صنعتی 540 تکه در ساعت

ماشین ظرفشویی صنعتی 1200 تکه در ساعت

ماشین ظرفشویی صنعتی 2000 تکه در ساعت

ماشین ظرفشویی صنعتی خشک کن دار

مدل‌های مختلف ماشین ظرف‌ شویی چیست؟

ظرفشویی صنعتی بنا به نوع استفاده و همچنین حجم ظرفی که در آن قرار خواهد داد مدل ‌های مختلفی دارد، ولی ساده‌ ترین دسته ‌بندی این ماشین ‌ها را می ‌توان نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک ، ایستاده و خشک کن دار دانست.

مدل‌ های مختلف بسته به نوع استفاده شما فضایی که قرار است ماشین ظرفشویی در آن قرار بگیرد، میزان ظرفی که قرار است در هر نوبت شستشو شود و بودجه در نظر گرفته برای خرید آن می ‌تواند متفاوت باشد. به هر حال توصیه می ‌شود پیش از خرید آن، میزان استفاده خود و همچنین بودجه و فضای موردنظر را بررسی کرد و آمار دقیقی از آن‌ها در دسترس داشته باشید.

نیمه اتوماتیک

تمام اتوماتیک

ایستاده

زیر کانتری

خشک کن دار

نکته های ایمنی ماشین ظرفشویی زانوسی:

ماشین ظرفشویی زانوسی اگر بدون استفاده است نباید بیشتر از 20 دقیقه روشن بماند در صورتی که به روشن بودن به مدت طولانی نیاز دارید باید هر 15 دقیقه یکبار دستگاه ظرفشویی صنعتی به صورت خالی یک دوره شستشو انجام دهد.

از هیچ گونه مواد دیگری به جز مواد نام برده شده جهت شستشو ماشین ظرفشویی زانوسی استفاده نشود.

بعد ازاینکه کار روزانه با دستگاه زانوسی تمام شد حتما توجه داشته باشید آب داخل تانک دستگاه تخلیه و همه ی متعلقات داخل دستگاه تمیز گردد.

به هیچ وجه بیرون دستگاه زانوسی شسته نشود و در صورتی که نیاز به تمیز کردن داشت با دستمال آغشته به الکل یا محلول استیل تمیز گردد.

زمانی که دوره شستشو اجرا می شود نباید برنامه ان عوض شود و یا قطع شود و همچنین درب دستگاه ظرفشویی زانوسی نباید تا پایان دوره شستشو و نمایش عبارت END بر روی صفحه نمایش دستگاه باز گردد.

اگر در صورتی که در محل آب قطع یا فشار آن کم بود به هیج وجه ماشین ظرفشویی زانوسی روشن نشود، فشار لازم جهت کار دستگاه 3 تا 5 بار می باشد.

برای نظافت افشانه های شستشو و آبکشی از اشیاء سخت و فلزی استفاده نشود، برای باز کردن منافذ افشانه ها میتوانید ارپز رسوب بر استفاده نمایید.

برای بالا بردن کارایی دستگاه ماشین ظرفشویی صنعتی زانوسی و قابلیت های آن و بهتر شدن نتیجه شستشو و همچنین بیشتر شدن عمر قطعات دستگاه، حتما از سختی گیر برای آب وروردی استفاده شود.

توان پمپ شست ‌و شو:

پمپ شست ‌و شو که عملاً اصلی ‌ترین قطعه ظرفشویی صنعتی است، بایستی از توان کافی برخوردار بوده و علاوه بر این دوام و ثبات کافی را داشته باشد در صورتی که توان پمپ دستگاه به حد کافی نباشد بایستی منتظر باشید تا ظرف ‌های شما به صورت کافی و مناسب شستشو نشوند.

عملکرد ماشین ظرفشویی صنعتی 540 :

همانند ماشین ظرفشویی خانگی عمل می کند و به صورت زیرکانتری است ولی با این تفاوت که قدرت پمپ شستشو و آبکشی چندین برابر قوی تر است.

ماشین ظرفشویی صنعتی زیر کانتری یا ماشین ظرفشویی زیر کانتری

ماشین ظرفشویی صنعتی نیمه اتوماتیک یا ماشین ظرفشویی صنعتی ایستاده

ماشین ظرفشویی صنعتی تمام اتوماتیک یا ماشین ظرفشویی صنعتی ایستاده تمام اتوماتیک

ماشین ظرفشویی صنعتی تمام اتوماتیک خشک کن دار

ماشین ظرفشویی مبله چیست؟

ماشین ظرفشویی مبله  نسبت به مدل رو میزی آن از سایز بزرگتر و ظرفیت بیشتری بر خوردار میباشد. ظرفشویی های مبله از عرض ۶۰ و ارتفاع ۹۰ یکسانی ساخته میشوند. این مدل از ماشین ها ابعادی شبیه به ماشین لباسشویی دارد، ظرفشویی های مبله دارای برنامه شستشو متنوع تر میباشد همچنین قابلیت شستشو ظروف بزرگ تر نظیر ماهیتابه و قابلمه را دارد. 

جمع بندی و در آخر کدام یک بهتر است؟

به طور کلی نمیتوان دقیق گفت که کدام محصول برتری نسبت به یکدیگر دارند و نظر افراد در این باره متفاوت میباشد چرا که هر کس در رابطه با تجربه استفاده خود از ماشین مورد نظر نسبت به رضایت آن تعریف میکند اما چیزی که مشخص است ، برای آشپزخانه هایی که فضای اضافی و یا نسبتا بزرگی دارند و از شستن ظروف بسیار زیاد مهمانی ها و مجالس رنج میبرند، ظرفشویی مبله بهترین گزینه میباشد ، و در آخر تفاوت چندانی ندارند و  میشه گفت تقریبا کارایی یکسانی دارند.

 

نظرات